Gratulacje autka !!! Tak, jak napisali wcześniej koledzy - musisz trochę pomodzić, aby Octa nabrała szlachetności :diabelski_usmiech
Zwiększenie prześwitu w Skodzie Octavii 4x4 Adventure
Zwiń
X
-
Zwiększenie prześwitu w Skodzie Octavii 4x4 Adventure
Witam,
zastanawiam się nad kupieniem Octavii 4x4 Adventure (używanej). Z tego co wiem ma ona prześwit około 170 mm. Czy jest możliwość zwiększenia prześwitu o 1-2 cm w tym modelu poprzez użycie tulejek wspomnianych w innych wątkach? Czy po prostu w tym modelu tulejki są wstawione fabrycznie i nie da się już zwiększyć prześwitu?
Jeżeli się da to zrobić, czy wie ktoś mniej więcej ile to kosztuje i gdzie w okolicach Trójmiasta można to zrobić?
Pozdrawiam,
Hania
-
-
...Nie wiem, ale proponowałbym abyś zadzwoniła do Nagengasta.
Witamy na stronie polskiego przedsiębiorstwa, które od 1983 roku specjalizuje się w regeneracji części samochodowych. Od początku działalności dwie kluczowe wartości charakteryzowały każdy proces i obszar działalności firmy – UCZCIWOŚĆ oraz RZETELNOŚĆ wykonywanych usług, dlatego dziś możemy pochwalić się stabilnym zespołem fachowców oraz olbrzymim doświadczeniem w procesach regeneracji. Firma Nagengast jest polskim przedsiębiorstwem o zasięgu europejskim, które od 37 lat specjalizuje się w regeneracji części motoryzacyjnych. Zakres działalności [...]
Warsztat mogę polecić. Znają się na zawieszeniach.
Z pewnością jest jakiś sposób aby podnieść Twój samochód.
Tylko pytanie, ile to będzie kosztowało...
Komentarz
-
-
W O2 nie dokłada się tulejek, to w jedynkach się tak robiło
Wersja Adventure ma wyższe zawieszenie niż standard, ale niższe niż scout
Moim zdaniem prześwit wystarczy jaki jest
A jak podnosić to wymienijąc na sprężyny i amorki od scouta lub rozciągać sprężyny i B4->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
http://www.expeditions-service.com/index.php?idcat=11 - Ta firma ot od dawna robi.Audi A6 allroad, 300KM, 570Nm
ttp://www.modpro.pl/ - Engine Tuning
http://www.termowizja.bielsko.pl/
Komentarz
-
-
... lub zlecić jakiejś firmie przeróbki za niezłą kasę->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Dziękuję bardzo za wszystkie opinie.
Zamieszczone przez krzynolMoim zdaniem prześwit wystarczy jaki jest
A jak podnosić to wymienijąc na sprężyny i amorki od scouta lub rozciągać sprężyny i B4
Co kryje się pod terminem "rozciągać sprężyny" i w firmach o jakim profilu to można wykonać? I jeszcze pytanie - co to znaczy "B4" (czy to typ amortyzatora przeznaczony dla Octavii)?
Hania
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ja_haniaPrześwit raczej nie wystarczy
B4 to model amortyzatorów Bilstein, są odrobinę twardsze niż fabryczne
po założeniu dają odrobinę wyższy prześwit
do tego sprężyny dłuższe o jakieś 2cm - da się uzyskać 15-20mm więcej
rozciąganie sprężyn
->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
krzynol,
... i B4
Generalnie, czy ktoś przerabiał już wymianę amortyzatorów w 02 4x4?
[ Dodano: Pon 16 Maj, 11 14:07 ]
Dobra, znalazłem. Trzeba wejść w poszczególne artykuły w katalogu Bilsteina i pojawia się tam oś tylna.Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)
Komentarz
-
-
stanowczo odradzam B4, jeżeli masz zamiar jeździć po dziurach i chcesz uniknąć dobijania. swoje amory wymieniłem w lipcu zeszłego roku i teraz znowu jest "ponton"... pewnie mają max 60% sprawności, ale nic nie cieknie, więc nie mam powodu do reklamacji. na chwilę obecną ratunkiem są gumy w sprigach. koszt to parę zł, ale to tylko półśrodek i muszę założyć coś innego. propozycji jest kilka -> sachs, kayab ex-g, B6. no chyba, że trafiłem na jakąś felerną partię...Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Komentarz
-
-
to może trafiłeś na jakieś felerne
mnóstwo ludzi zakłada B4 i sobie chwali
Zamieszczone przez Tony065na chwilę obecną ratunkiem są gumy w sprigach
B6 twardsze, ale też coś podniosą do góry->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Trochę odkopię.
Pomału szykuję się do wymiany amorków u siebie. Czy w scoucie siedzą te same co w zwykłej 4x4 ?
Etka pokazuje mi że scout ma inne springi ale amory podaje mi ten sam numer co w normalnym 4x4. Trochę mnie to dziwi bo scout stoi wyżej niż 4x4, springi są wyższe a amory mają być te same ? Etka świruje :?:
Przerabiał już kto wymianę u siebie? Są jakieś zamienniki z bilsteina czy kyb o takiej sprawności co ori w scoucie albo nawet trochę twardsze ?
Komentarz
-
-
Ja tył będę ruszał i wychodzi mi amorek 1K0 513 029 ET jak w mordę strzelił
do mojej kombi 4x4 z pakietem na złe drogi i do scouta są te same
takie sobie chyba zamówię
zwykły kombi 4x4 bez pakietu ma 1K0 513 029 ER
sprężyn jest mnóstwo z różnymi "weight range" od 1 do 12 - ciekawe jak na to patrzeć?
zwracam uwagę na gniazda górne amorków, bo mają różne kształty gniazda (okrągłe i owalne) dla odbijaczy/bałwanków
bo oczywiście bałwanki z osłonami wymieniamy
po którymś roku wprowadzono tylko okrągłe i do dostania są tylko okrągłe gniazda
ale bałwanki i osłony można jeszcze kupić obu rodzajów->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzynolwychodzi mi amorek 1K0 513 029 ET jak w mordę strzelił
Jezdziłem bardzo dawno temu na monroe i nie mam najlepszych opinii o tej marce, chyba że się pozmieniało. Mi w bmw bardzo szybko poleciały.
Będę szukał zamienników tak czy inaczej bo ori w aso to cenowa orgia.
Zamieszczone przez krzynolzwracam uwagę na gniazda górne amorków, bo mają różne kształty gniazda (okrągłe i owalne) dla odbijaczy/bałwanków
Zamieszczone przez krzynolbo oczywiście bałwanki z osłonami wymieniamy
Zamieszczone przez krzynolsprężyn jest mnóstwo z różnymi "weight range" od 1 do 12 - ciekawe jak na to patrzeć?
dzięx krzynol,
[ Dodano: Pią 06 Sty, 12 21:21 ]
Zamieszczone przez krzynolhttp://e-autoparts.pl/amo...y-p-427789.html
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cysterniarzu mnie siedzą na tyle z oznaczeniem 2x zielona 1x czerwona kropka.->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
A Sachs nie robi takich amorów?
Ten nie będzie pasował?:
SACHS 310 950
Super Touring ◦Fitting Position : Rear Axle
◦For vehicles with standard chassis
•Top pin, Bottom eye
•Gas Pressure
•Twin-Tube
W katalogu Sachsa faktycznie stoją inne nr kat dla tego amora powyżej:
SKODA
•1K0 513 029 EN
•1K0 513 029 ER
•1K0 513 029 GP
Co się stanie jak założymy ER, a nie ET?
U mnie też jest 'rough-road design', więc pewnie amoty są ET.
Dobra, tutaj coś znalazłem:
Pytanie, co warte są amortyzatory TRW i czy są lepsze od Monroe?Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzynolZamieszczone przez cysterniarzu mnie siedzą na tyle z oznaczeniem 2x zielona 1x czerwona kropka.
Na pewno jednak te 12" nie są wyższe od 1". Po prostu są sztywniejsze i mają inną krzywą ugięcia. Być może wykonane z innego drutu - np. innej średnicy, innego materiału, inaczej zwinięte, inaczej hartowane.
Komentarz
-
-
kazik4x4, też tak pomyślałem
Zamieszczone przez adaśCo się stanie jak założymy ER, a nie ET
TRW to pierwszomontażowe elementy, więc złe nie będą chyba->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez adaśA Sachs nie robi takich amorów?
Zamieszczone przez adaśCo się stanie jak założymy ER, a nie ET?
Zamieszczone przez adaśPytanie, co warte są amortyzatory TRW i czy są lepsze od Monroe?
Komentarz
-
-
Sachs'a chyba są właśnie oriJest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)
Komentarz
-
-
Lekkie zamieszanie z tymi amorkami.
Ori w skodzie (sachs) do scouta 1k0 513 029 ET koszt 317zł/szt, odbój 53zł, osłona 11zł.
Katalog sachsa nie pokazuje dostępności dla klienta indywidualnego ponoć amorków nietypowych czyli tych do scouta czy innych o zmienionych charakterystykach (utwardzonych do rsa itp), a w rzeczywistości jest ich ponoć sporo. W katalogu są wyszczególnione tylko na tył do stadardowej zawiechy. (tak wynika z rozmowy tel z jednym z przedstawicieli sachsa gdzie udalo mi sie dodzwonić)
Nie udało mi się zdobyć nr katalogowego sachsa tego amorka ...ET bo niestety nie mają takich na stanie, i nie wiadomo czy taka nalepka w ogóle tam gdzieś się znajduje na ori częściach vag. Może być zatem tylko l 1k0 513 029 ET i wybite logo vaga (jako zamówienie indywidualne dla grupy vag, a nie jako sprzedaż detaliczna jako sachs). To z rozmowy z aso.
Jeżeli chodzi o różnice pomiędzy amorkami ET a ER ponoć nie ma różnicy w wymiarach a różnią się tylko twardością.
To też potwierdza katalog TRW który pokazuje jako zamiennik tego ..ET amorek JGT467T (dedykowany też do RS, ogólnie do utwardzonej zawiechy) który ma takie same wymiary jak zamiennik trw dla ...ER.
Monroe też łączy zawieszenia z pakietem na bezroża z RS'ką. (ale trochę negatywnych wypowiedzi jest na temat tej firmy)
Nie wiem na ile warte są te zamienniki, z drugiej strony są połowę tańsze od ori :roll:
Komentarz
-
-
cysterniarz,
Dzięki za przeprowadzenie dochodzenia i podzielenie się wynikami
Czyli do wyboru jest TRW lub Sachs (w ASO). Można się jeszcze podpytać naszych forumowych dostawców po ile da się wyrwać te Sachsy.
[ Dodano: Wto 10 Kwi, 12 11:01 ]
Jestem po wymianie tylnych amortyzatorów. Zdecydowałem się na TRW:
Ciekawa sprawa, bo oryginalne były robione przez Monroe - nie Sachs'a. W przyszłym roku wymieni się przód, bo teraz czuć że jest kanapowaty w porównaniu z tyłem. Na przód pójdzie raczej Sachs - tutaj nie ma problemów z dostępnością.Jest: VW Passat B6 04.2010 2.0 TDI CR CBBB (170KM/350Nm) http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=88468;
a do zadań miejskich: VW Lupo 1.4 AUD MY2004 (60KM/116Nm seria)
Była: O1 L&K kombi 1.9 TDI AHF 2001/2002 (160KM/356Nm by ECU Project)
O2 kombi 4x4 1.9 TDI BXE 2006 (147KM/345Nm by ECU Project)
Komentarz
-
-
a zmieniał ktoś przód bo tak się zastanawiam czy jest jakaś różnica bo co patrzę na zamienniki to często zbieżne z amorkami które pasują do aut z pakietem i bez przykład Kayaba 334834 (50mm) pasuje do
SKODA
1K0413031BK
1K0413031BL
VW
1K0413031BE
1K0413031BF
analogicznie KYB 335808 (55mm) pasuje do VW 1K0413031BF i jak to rozumieć ?
Pytam w kontekście zmiany tych nieszczęsnych hamulców ? może po prostu nie patrzeć na to, że mam pakiet bo i tak będzie dobrze ?service by Auto Tar
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Luk@si jak to rozumieć
jak masz 1,9 to na 99% masz 50mm
jak 2,0 to 55mmprzyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
Komentarz